HTML

Nők az egyenjogúságért?!

Választási lehetőség a nők kezében. De kihasználjuk? Hogy éljük meg? femininum.blog@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Feminizmus. Hogy éljük meg a lehetőséget?

2010.04.04. 22:20 femininum

Sokszor annyira felidegesítenek a férfiak kijelentései. Ilyenkor cikáznak a gondolatok a fejembe és a végén mindig arra gondolok: miért és hogyan gondolhatja ezt?! Nekem is ugyanannyi jogom van mindenhez, mint neki. Mégis miért érzik akkor magukat jobbnak?

Mostanában sok időt töltöttem otthon, a TV kapcsolgatása közben pedig sok műsorba belenéztem. Egyik alkalommal a nagy kapcsolgatás közepette az alábbi történet zajlott le egy talk showban szereplő házaspár között. Megcsalták egymást, aminek én amúgy sem vagyok híve, de a férfi szájából a következő szavak hangzottak el: Nekem szabad, neki nem. A show vezetője rákérdezett hogy miért? A válasz egyszerű: Mert én férfi vagyok! ??????

Oké, elismerem hogy ezekben a műsorokban sok esetben nem olyan nők szerepelnek akik ellenállnak egy férfi szavainak (főleg ha agresszív). De akkor is hogyan képzeli egy férfi, hogy neki mindent szabad? Miért olyan természetes ez?

Nekem szerencsém van. Olyan kapcsolatban élek ahol van döntési és választási lehetőségem. Viszont a környezetemben látok dolgokat és ezek nagyon zavarnak. Ilyenkor felemelem a hangom, hogy ezt most hogy képzelik. A válasz: mert miért ne?, mert nekünk szabad, mert én vagyok a férfi, mert... Ilyen esetben persze próbálom megmagyarázni, hogy no-no, ne szaladjon el a ló, meg ne úgy képzeljék már el. De sok esetben úgy látom semmit sem ér. Ezeken a beidegződéseken nem tudok változtatni...

Veletek történt már olyan hogy teljesen ledöbbentetek a helyzeten? Vagy voltatok olyan párkapcsolatban ahol teljesen elnyomtak benneteket? Mit gondoltok?

Ha bármilyen történeted vagy gondolatod van, ami a kommentek között túl hosszú lenne, viszont szívesen megosztanád, kérlek küld el a következő címre: femininum.blog@gmail.com

Beszéljünk róla.

Üdv,

Femininum

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://femininum.blog.hu/api/trackback/id/tr101894889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsusztina 2014.10.06. 13:28:03

Ezt írtam tegnap egy bloghoz. ("eredeti Zsusztina" is én vagyok.) Remélem a fenti írásod óta is felháborít a nemek közötti igazságtalanságok tömege, és örülsz e kis eszmefuttatásnak.

eredeti Zsusztina 2014.10.05. 17:14:15

Nem az a legfőbb kérdés, hogy ki vezeti a vezetőket, hanem, hogy ki a vezető. És a vezető helyzettől, és a személyek testi/lelki erőnlététől függően változik.
Az a többévezredes előjoga a férfiaknak, hogy ők a vezetők, társadalmilag alakult ki, és a férfiak igyekszenek fenntartani önmaguk iránt az igényt. (A legcsattanósabb érvnek a természet rendjét tartják, pedig valójában a saját rend-képük az etalon számukra.) GFG is igyekszik fenntartani ezen igényt, méghozzá csodálatos illusztrációkkal tarkítva az amúgy elég uncsi meg kényes, kellemetlen témát.
Valójában mindig más a vezető. A kinevezett vezetőknek ez mindegy is, elég nekik, ha amúgy ők a deklarált vezetők. Domináns személy mindkét nembeli lehet.
Ám megtörtént a világraszóló történelmi váltás, és ma már vannak női deklarált vezetők, akik ugyanúgy mint a férfi deklarált vezetők, valójában nem mindig döntenek saját meglátásuk szerint.
Számuk még elenyésző a deklarált férfi vezetőkhöz képest, de van mág más jel is, ami utal arra, hogy ez még csak valamiféle csírája a nemek egyenlőségének. Még egy ilyen fontos jel, hogy megfigyelésem szerint a feminin alkatú és feminin ízléssel öltözködő nők hátrányban vannak a férfias alkatú és férfiasan öltözködő nőkkel szemben. Sok női deklarált vezető nem szeret szoknyát hordani. A karrierjük szempontjából nem ajánlott. Én pl. Merkelt még nem láttam szoknyában. (Örömmel veszem, ha valaki tud ellenpéldát szolgáltatni.)
Nemes Nagy Ágnes fent idézett verse amúgy nagyon jól példázza a nemek egyenlőségét. A "megölel" meg az "odaadja magát" között van különbség, de nincs hierarchia. Majd ha egyszer egy férfi is ilyen költőien, és magától értendő módon ki fogja tudni fejezni a nemek egyenlőségét, akkor már legalábbis nagyon közel leszünk az egyenlőséghez.
süti beállítások módosítása